сряда, 28 юли 2010 г.

За думите

На бебе като Пипи по нашенски казваме "гевезе". За да питам Гугъл как да се отнасяме към него, използвах ключовите думи "fussy baby". От една ценна статия научих, че тези бебета не са гевезета, а бебета с високи нужди (high needs). Нашето отношение към Пипи може да бъде обобщено с думите на баба му Петя: "Ами ще му угаждаме, какво да го правим." Това е прилаганият към кучета и деца възпитателен подход на покойния ми приятел Вельо Чешита: "Аз бъхтани деца и бъхтани кучета не обичам". Очаквайте скоро размисли по темата.

4 коментара:

  1. Аз им викам high maintenance, ама то същото :)Абсолютно ключово е да имаш търпение и да си повтаряш, че в живота на бебетата всичко е на фази и тъкмо свикнеш с някоя и се примириш, те вземат, че си променят изискванията :) Освен това много зависи откъде ще го погледнеш. М. никога не плачеше и нищо не искаше, стига да се намираше в скута ми, захапала цица. Това ужасно възмущаваше околните и ми се чудеха защо не се изнервям, пък на мен ми беше екстра да седя в един фотьойл с бебе в скута и лаптоп на масата, и да викам: "А, не мога да стана сега да измия чинийте, бебето ще се събуди" :))) Щом се събудеше, започваше да яде и така изкарахме 2-3 месеца :)

    Приятно бебегледане и очаквам с нетърпение всичките ти размисли по темата :)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря за това споделяне и за коментара на Яна - звучат като мехлем за постоянните "предупреждения", че бебето ми се е разглезило и как го "уча".

    ОтговорИзтриване