четвъртък, 2 септември 2010 г.

Душ или вана

Повечето хора по света не се къпят всеки ден - защото нямат възможност или навик. Повечето от тези, които се къпят всеки ден, вземат душ - защото нямат вана, време за вана, пари за вода или желание да я разхищават.

Защо, тогава, българските бебета се очертават като група, която се къпе във вана всеки ден? Защото така е прието. Когато срещнем някоя баба или майка, обикновено пита Гошето дали къпе бебето; често се споделят истории за първото къпане и пр.

Аз пък не намирам нещо кой знае колко специално в тази процедура и не смятам, че е ежедневно необходима. Всъщност къпането във вана е нещо, без което може да мине всяко дете. И Пипи успешно минава.

Не че нямаме бебешко корито или пари за вода, но досега сме го къпали в него само два пъти. Признавам, че първият път беше на поне месец.

Пипи взема душове в мивката - понякога кратки, понякога по-дълги - зависи от настроението. Предвид размера му и неспособността му да седи, е много по-удобно. Става бързо, не заема място и не хаби чак толкова много вода, пък и водата не изстива.

В горещите летни дни, Пипи взема по няколко душа на ден и това много му харесва. Сега, когато е прохладно, продължава да се калява като не се увива с хавлия в банята, а чак като отиде в стаята.

Няма много препарати, само един течен шампоан за коса и тяло Sanosan. Не го използва при всяко миене - понякога е достатъчно да се измие само с вода.

В резултат, Пипи ухае чудесно и има чиста и гладка кожа. Не е използвал крем против подсичане от мноооого отдавна.

4 коментара:

  1. Когато родих второто дете в Германия, ме посещаваше една акушерка вкъщи първите 2 месеца(напълно безплатно, големи опции имат германците) и ме научи, че бебе се къпе един път седмично. Никога не ползвах за детето си крем за подсичане( само за сравнение първото го мазах с нужда и без нужда с една туба 500 мл Бюбхен)
    Тази акушерка / Улрике/ ми се караше ,ако изкъпех детето без нужда, зашото така съм заплашвала "състоянието на тургора на кожата" и съм предполагала "индивида към неудермитис".Налагаше се да крия и мокрите кърпички от нея и да заменям с парцалчета и съдинка с вода. Много еко е Улрике!Но и много права.

    ОтговорИзтриване
  2. Душ или вана - на когото както му е по-удобно. А ако бебето се поти повечко - сигурно един път седмично няма да му е достатъчно, мисля си аз ;)

    До уважаемата Rien: не е еко акушерката, просто в Германия залитат в крайност. По-нататък ще установиш, ако вече не си, че детето трябва да е едва ли не на смъртно легло (да не дава Господ), за да му предпишат антибиотик. Това може да минава за много "еко", но всъщност не е. В Италия пък обратно - там антибиотиците - пак за малки деца говорим - ги дават като бонбонки. Затова на майка ми, която е педиатър, и звънят от Италия, от Англия, от Германия се е случвало - да лекува бебетата по телефона. И тя ги лекува.
    Така че много поздрави на германците. Ще видиш как ако спре токът, няма да могат да ти дозират лекарството, защото са се научили да гледат всичко наготово на монитора. Ще ми се да ги видя всички тия прехвалени лекари от Западна Европа как се справят в тукашните условия...

    ОтговорИзтриване
  3. Всъщност препоръката на акушерката от Германия да не се къпе бебето по-често не е някакво универсално правило, а е свързана с количеството варовик във водата. При силно варовита вода действително честото къпане е вредно за кожата...
    Иначе душ взимат бебетата и в родилния дом. Акушерките ги хващат като котета и ги измиват безстрашно под чучура на мивката. Мен обаче би ме притеснило възможността внезапно да потече гореща или ледена вода, което ми се случва доста често под душа.

    ОтговорИзтриване
  4. Тази опасност си е сериозна и не бива да се забравя. Затова предупреждавам никой да не пуска вода в следващите 15 минути :)

    ОтговорИзтриване