сряда, 18 август 2010 г.

Уроци по химия

Не помня откога не съм купувала българска козметика или препарати за бита. Може би откакто в магазините се продават вносни. Кой знае защо съм решила, че българските сапуни омекват, праховете не перат, а козметиката е опасна.

Още преди да се роди Пипи, обаче, купих прах за пране "ТЕО бебе", след като, обаче, го бях видяла споменат в книгата на Василена. След като преди малко попаднах на публикацията на Яна за въпросния прах, под която има коментари на Василена, взех че разгърнах отново книгата. Аааа, била съм запомнила, че не съдържа фосфати, а той не съдържал ензими. А аз дори не знам кое с какво е вредно.

Преди да прочета цялата дискусия при Яна, ще призная, че "ТЕО бебе" ми харесва. Просто накисвам в леген нещата, изцапани с какво ли не, и после ги изплаквам - перат се сами без пералня :) Освен това ми харесва как мирише - не на парфюм, а на нещо бебешко и чистичко. Признавам си, че това за мен е важно. След като прочетох книгата на Василена, пробвах да не ползвам омекотител-ароматизатор и ... не издържах дълго. Сега, след като не ползвам никак такъв за бебешките дрехи, поне прахът да мирише хубаво.

Иначе ... така и не разбирам каква разлика правят различните видове перилни препарати ако се изплават отлично. Но друг е въпросът дали има нещо такова като пълно изплакване.

Онзи ден купих и български препарат за миене на бебешки съдове "Бочко". Няма оцветители, пише, че съдържа биоразградими съставки. Не знам дали това е вярно, но звучи като че опазвам природата :) И понеже нямам бебешки съдове за миене, мия си другите и съм доволна. И този препарат мирише приятно непарфюмно.

Все още ме мързи да науча какво да избягвам в препаратите, но пък взех решението да сведа до минимум броя на използваните видове, включително и за да намаля вероятността за достъп на деца до тях.

Айде, кажете ми сега, не е ли това достоен текст за публикуване във форума на БГ-Мама. Ако имах време да чета коментарите след това, непременно щях да публикувам там ;)

4 коментара:

  1. На мен Тео бебе ми мирише ужасно силно, но мжое би е въпрос на сетива. Слаби са ми очите и може би свръхкоменсирам с другите. Но не бих прала с Тео бебе, колкото не бих прала и с Ариел и Персил, твърде агресивни са ми. Фрош ми е идеален компромисен вариант - хем не струва майка си и баща си, хем е 98% биоразградим + опаковката, хем изпраното пране мирише свежо, но не напарфюмирано, хем изпира задоволително. Ако петната са по-упорити, предварително им слагам немски сапун Gallseife, който наистина съдържа ензими от волска жлъчка, но го слагам само на петното. Еми, т'ва е :)
    Пипи на два месеца с какво се цапа толкова? ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Това за Фрош е полезна информация. В Хасково, обаче, съм срещала само за миене на чинии. Сега ще се поогледам и за друго.

    ОтговорИзтриване
  3. http://www.matatama.com/eko-prane-i-pochistvane

    :)

    ОтговорИзтриване
  4. Na tazi stranica http://www.cosmeticsdatabase.com/
    mozhete da proverite dali niakoia himichna sustavka ot razni skin care products e vredna i kolko.
    Diana

    ОтговорИзтриване