вторник, 10 август 2010 г.

Детегледачи

В "Какво те чака през първата година на детето" попаднах на подробни полезни съвети за подбор на детегледачи. Дадох си сметка, че макар и да отглеждам второ собствено дете, самата аз не съм подготвена за спешни ситуации, в които трябва да се окаже първа помощ, както и за други основни неща.

Досега винаги когато съм разсъждавала за това дали някой е готов или не да бъде родител, съм мислила за това дали има душевната нагласа, дали е емоционално и духовно пораснал, дали има финансова възможност, доколко цени образованието и пр. Но никога, никога, не съм се замисляла за тривиалните неща, от които всъщност има насъщна ежечасна нужда малкото дете.

И това не е цялото ми прегрешение. Насърчавала съм свои ученици да работят като детегледачи, та дори съм им писала фалшиви препоръки. И през ум не ми е минавало да им препоръчам да прочетат някоя книга за отглеждане на деца.

Обещавам да се поправя, а на читателите напомням, че в някои страни някои детегледачи преминават през формално образование, получават сертификати и изискват високо заплащане.


Няма коментари:

Публикуване на коментар